El núvol taronja d’Igualada

CatQuímica.cat

Haig d’admetre que quan es tracta d’explicar i interpretar fenòmens químics que passen en el nostre entorn de forma més o menys corrent sóc el que en podríem dir un analfabet químic. Com a químic em sap greu haver-ho d’acceptar, però és així. Quan un familiar o un amic em pregunta perquè passa un determinat fenomen (el cas típic és el d’un accident en una empresa química que ha sortit als mitjans de comunicació) quasi mai sé explicar-ho. Si em donen uns minuts, me’n vaig a la xarxa (és més ràpid i més fàcil trobar-ho que en els llibres) i trobo la resposta, però això no és el que s’espera d’un químic ben informat. Clar que si em miren amb cara de “però tu no ets químic??!!” sempre tinc la coartada a punt: sí ho sóc, però ja saps, hi ha més de 20 milions de compostos químics coneguts, cadascun…

Ver la entrada original 461 palabras más

Responder

